سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلایمر در تهران,اجاره کلایمر در تهران 09125789785

سابقه زندگی در تهران به 5?000 سال پیش از میلاد بازمی گردد. در دی ماه 1393 اسکلت یک انسان در منطقه مولوی تهران متعلق به حدود 7?000 سال پیش کشف گردید. پیش از این گمان می رفت سابقه زندگی در منطقه تهران امروزی به کشفیات قیطریه که متعلق به 3?000 سال پیش بود، برمی گردد.

شرکت رسمی کلایمر که از سال 1378 فعالیت می کند میتواند برای آن دسته از مشتریان عزیز که در تهران پروژه ساختمانی دارند و به داربست و کلایمر نیاز دارند میتواند مفید واقع بشه به طوری که شما به جای استفاده از داربست که بارها به خطرات آن اشاره کردیم از جایگزین داربست کلایمر استفاده نمایید شما میتوانید با یک تماس برای خرید کلایمر در تهران و یا اجاره کلایمر در تهران اقدام نمایید کارشناس بخش فروش کلایمر آماده پاسخگویی به سوالات شما بزرگواران می باشد همین الان تماس بگیرید و اگر سوالی در رابطه با خرید کلایمر در تهارن و اجاره کلایمر در تهران دارید مطرح فرمایید.

تهران برای نخستین بار توسّط ایل قاجار پایتخت ایران شد. تصویر کتیبه? فتحعلی شاه، روی تپّه? سنگی چشمه علی واقع در شمال شهر ری منطقه 20 تهران

تهران در گذشته از روستاهای ری بوده و ری که در تقاطع محورهای قم، خراسان، مازندران، قزوین، گیلان و ساوه واقع شده به سبب مرکزیّت مهم سیاسی، بازرگانی، اداری و مذهبی از قدیم مورد نظر بوده و مدّعیان همواره این مرکز راهبردی را مورد تهاجم و حمله قرار می داده اند. روستای تهران به واسطه? برخورداری از مغاک ها و حفره های زیرزمینی و مواضع طبیعی فراوان و دشواری نفوذ در آن ها پناهگاه خوبی برای دولتمردان و دیگر اشخاصی بوده که احتمالاً مورد تعقیب مدّعیان قرار داشته اند.

از سوی دیگر، کاروان های بزرگی که از محورهای مورد بحث عبور می کردند شکارهای سودمندی بودند و اغلب مورد حمله و چپاول مردم بومی واقع می شدند. روستای تهران در واقع کانون چپاولگران و نهانگاه کالاهای دزدیده شده بود و این وضع تا زمان شاه تهماسب صفوی که قزوین را به عنوان پایتخت خود انتخاب نمود ادامه داشت. تهران در برابر حمله? افغان ها (پشتون ها) ایستادگی زیادی کرد و به همین خاطر آن ها پس از تصرّف تهران این شهر را ویران کردند و باغ ها و تاکستان های آن را از میان بردند. در زمان نادرشاه تهران دوباره نام و نشانی یافت و در همین شهر بود که نادرشاه رهبران بزرگ شیعه و سنّی را گرد هم آورد و پیشنهاد اتّحاد اسلامی و رفع اختلاف ها را به آن ها داد.

تهران در آغاز روستایی نسبتاً بزرگ بود که میان شهر بزرگ و نام آور آن زمان، شهر ری و کوهپایه های البرز جای گرفته بود. نخستین بار نام آن در یادکرد زندگینامه? ابوعبدالله حافظ تهرانی (زاده 184 خ) آمده است. پس از یورش مغولان به ری و ویرانی این شهر، تهران بیش از پیش رشد یافت و شماری از اهالی آواره? ری را نیز در خود جای داد و مساحتش در این دوران به 106 هکتار رسیده بود. این منطقه در دوره سلسله صفوی به علّت این که بقعه سید حمزه جدّ اعلای صفویه در نزدیکی حرم شاهزاده عبدالعظیم جای داشت و تهران نیز دارای باغ های خوش آب و هوا بود، مورد توجّه قرار گرفت.

نخستین بار، شاه طهماسب اول صفوی در سال 916 خ. هنگام گذر از تهران باغ و بوستان فراوان این شهر را پسندید و دستور داد تا بارو و خندقی به دور آن بکشند. این بارو که 114 برج به عدد سوره های قرآن و چهار دروازه رو به چهار سوی دنیای پیرامون داشت، از شمال به میدان توپ خانه و خیابان سپه، از جنوب به خیابان مولوی، از شرق به خیابان ری و از غرب به خیابان وحدت اسلامی (شاپور) امروزی محدود می شد، مساحت تهران در این دوران به 440 هکتار رسید.

در دوره? شاه عباس یکم (966 تا 1007 خ) پل، کاخ و کاروانسراهای زیادی بر پا شد، در بخش شمالی برج و باروی شاه تهماسبی، چهارباغ و چنارستانی ساخته شد که بعدها دورش را دیواری کشیدند و به صورت کاخ (کاخ گلستان) و پایگاه فرمانروایی درآوردند. کریم خان در نبردهای خود برابر محمدحسن خان قاجار در سال 1172 قمری تهران را مرکز اردوکشی خود برگزید و پس از پیروزی در این جنگ در دیوانخانه دیرین تهران که در زمان شاه سلیمان ساخته شده بود بارِ عام داد و با عنوان وکیل الرعایا، زمامداری ایران را در دست گرفت.

مکان های مذهبی تهران

مسجدها، حسینیه ها و امامزاده ها از جمله مکان های مذهبی پایتخت هستند که در مجموع 2?072 مرکز (1387 خ) را شامل می شوند. تهران 1546 مسجد، 487 حسینیه، و 39 امامزاده دارد. در واقع برای هر 3?516 تهرانی یک مرکز مذهبی وجود دارد. بیشترین امامزاده های پایتخت در منطقه 20 متمرکز شده و بعد از آن منطقه 2 و 1 دارای بیشترین امامزاده ها هستند. در 12 منطقه هم هیچ امامزاده ای وجود ندارد.

مسجد و خانه شیخ فضل الله نوری در سنگلج، خانه شیخ فضل الله نوری آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان بهشت، خیابان شیخ فضل الله نوری (از بن بست جوان شماره 2 و از بن بست نجم آبادی شماره 3.)

جغرافیا تهران

شهر تهران در 51 درجه و 2 دقیقه تا 51 درجه و 36 دقیقه? طول شرقی و 35 درجه و 34 دقیقه تا 35 درجه و 50 دقیقه? عرض شمالی قرار گرفته است و ارتفاع آن از 2000 متر در مرتفع ترین نقاط شمال تا 1200 متر در مرکز و 1050 متر در جنوب متغیّر است. تهران در بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده است. از جنوب به کوه های ری و بی بی شهربانو و دشت های هموار شهریار و ورامین و از شمال توسط کوهستان محصور شده است.ارتفاع چند نقطه شهر تهران از سطح دریا: شهر تهران از نظر زمین لرزه جزء مناطق پرزیان (8 تا 10 درجه مرکالی) به شمار می آید. گسلهایی که در تهران و حومه تا شعاع 150 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، عبارتند از گسل مشاء، گسل شمال تهران، گسل ری، گسل طالقان، گسل ایوانکی و گسل ایپک که بررسی رفتار آن ها حایز اهمیت است.

شهر تهران، به طور پیوسته در معرض خطر سیل قرار دارد. از دلایل اصلی این موضوع، می توان اختلاف ارتفاع زیاد، شرایط اقلیمی خاص، وجود رودخانه های فراوان مانند رود کرج، رود دربند، رود چیتگر و مسیل های متعدد و قرارگرفتن شهر تهران در پای کوه را نام برد. همچنین در شهر تهران، 12 حوزه آبریز بالادست مسلط بر آب و 14 کیلومتر نوار مولد سیل از دارآباد تا غرب دره فرحزاد وجود دارد.

بیشتر بدانید و بشناسید

1 - تهران با مساحت 730 کیلومتر مربع بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان محسوب می شود.

2 -  تهران اولین بار در دوره صفویه دارای دروازه شد. شاه طهماسب صفوی در دوران سلطنت خود به دلیل علاقه خاصی که به تهران و آب و هوای تمیز آن داشت ، دستور داده بود که دور تا دور شهر تهران را ارگی کشیده و شش دروازه بر روی آن بنا کنند.

3 - از دوران قاجار تاکنون تهران پایتخت ایران است.

4 - این ارگ دارای 114 برج به تعداد سوره های قران کریم بود و تا اوایل دوره ناصرالدین شاه همچنان پابرجا بود که در این زمان به طور کامل تخریب شد و به جای آن تهران گسترش پیدا کرد و دارای دوازده دروازه شد.

5 - زمانی که در سال 1788 میلادی آقا محمد خان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، تهران روند پیشرفت و شکوفایی خود را آغاز کرد.

6 - ساختار اداری ایران در تهران متمرکز است.

7 - برج آزادی اولین و مشهورترین نماد تهران و برج میلاد نماد دیگر تهران است.

8 - در فهرست گران ترین پایتخت های جهان در سال 2008 میلادی، تهران در رتبه ی آخر قرار گرفت.

9 - اولین ساختمان مرتفع و بلند تهران، ساختمان پلاسکو در خیابان استانبول بود که روز 30 دی 1395 در اثر آتش سوزی فروریخت.

10 - آخرین زلزله ی شدید تهران در سال 1830 میلادی رخ داده است.

11 - از لحاظ زمین شناختی، تهران روی گسل های فعال قرار دارد که باعث رانش زمین و زمین لرزه می شود.

12 - تهران در لیست خطرناک ترین شهرهای دنیا برای وقوع بلایای طبیعی قرار دارد.

13 - سابقه ی زندگی در تهران به 5 هزار سال قبل از میلاد باز می گردد.

14 - در سال 1393 یک اسکلت انسان در منطقه ی مولوی تهران کشف شد که حدود 7 هزار سال پیش زندگی می کرد.

15 - تهران قبل از این که به شهر بزرگی تبدیل شود، روستایی از توابع شهر ری بود.

16 - فوتبال ورزش اول شهر تهران است.

17 - دانشگاه آزاد اسلامی نخستین بار با ایجاد واحد تهران شروع به کار کرد.

18 - از دوران قاجار تاکنون تهران پایتخت ایران است.

19 - در تهران به ازای هر نفر، 4 موش وجود دارد.

20 - خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان خاور میانه در تهران واقع شده است.

 تهیه، ویرایش و بازنشر
ندا کامدار